کد خبر 265865
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶

مدیرعامل شرکت گاز ایران اعلام کرد:

خودکفایی ایران در تولید تجهیزات صنعت نفت و گاز

خودکفایی ایران در تولید تجهیزات صنعت نفت و گاز

مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز ایران گفت: بعد از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی کشورمان در عرصه فنی، مهندسی خودکفا شده و در اکثر پروژه‌ها از تجهیزات ساخت داخل بهره می‌گیریم.

به گزارش گروه استانی حیات، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت گاز ایران بعد از ظهر در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی اردبیل به سمت گرمی اظهار کرد: برای تمام نقاط کشور برنامه تأمین و تزریق گاز را در اولویت اصلی قرار دادیم تا زمینه بهره‌مندی همه ایرانیان از این نعمت گاز فراهم آید.

وی تصریح کرد: خط لوله 56 اینچ برای تقویت گاز آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در دستور کار بوده و از مسیر چلوند به اردبیل نیز خط انتقال دوم گاز به این استان با پیشرفت 65 درصد در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز ایران گفت: از سال 89 و با تشدید تحریم‌های دشمنان انقلاب اسلامی ظرفیت تولید، پالایش و انتقال را افزایش داده و در کنار آن توانمندی فنی و تخصصی خود در حوزه نفت و گاز ارتقا دادیم.

نوشادی افزود: در حال حاضر 875 میلیون مترمکعب انتقال گاز در شبکه‌های سراسری را شاهد هستیم و طراحی، ساخت و راه‌اندازی شبکه گاز با استفاده از توانمندی مهندسان ایرانی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صددرصد تجهیزات شبکه و انتقال گازرسانی در داخل کشور تولید می‌شود و ما هیچ نیازی به خرید این تجهیزات از کشورهای دیگر نداریم.

مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز ایران اضافه کرد: 92 درصد تجهیزات تقویت فشار گاز و سایر نیازمندی‌های توسعه گازرسانی در مناطق شهری و روستایی در کشور ما تولید و روانه بازار مصرف می‌شود و ما در حال تکمیل آخرین پالایشگاه گاز در کشور با مدرن ترین تکنولوژی‌ها هستیم.

نوشادی بیان کرد: برنامه بلندمدت ما در بحث ذخیره‌سازی و افزایش امنیت گاز، اجرای گنبد نمکی در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی است تا زمینه تأمین گاز با ایمنی و امنیت خاطر بیشتر را شاهد باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: ما گاز به ارزش 80 میلیارد تومان را به نرخ 4 میلیارد تومان به مردم خودمان می‌فروشیم و ضرورت دارد از این منبع غنی و ارزان قیمت بهینه استفاده شده تا بیشترین بهره‌برداری را در حوزه توسعه صنایع، افزایش تولید ثروت و اشتغال شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز ایران تصریح کرد: شرکت گاز برای 2 میلیون مشترک خود در قالب خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد خدمات رایگان ارائه کرده و ریالی از بابت انشعاب ماهانه دریافت نمی‌کند.

نوشادی ضرورت بهینه‌سازی مصرف را به عنوان اصلی‌ترین مطالبه از مردم یادآور شد و گفت: با وجود ظرفیت عظیم تولید و خودکفایی در صنعت نفت و گاز، ما همچنان انتظار داریم تا مردم ایران بیشترین همکاری و همراهی را در صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن مورد توجه قرار دهند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha